237, अतः परं
अतः परं ब्रह्म सदद्वितीयं विशुद्धविज्ञानघनं निरञ्जनम्।
प्रशान्तमाद्यन्तविहीनमक्रियं निरन्तरानन्दरसस्वरूपम्।। २३७
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अतः परं ब्रह्म सत्-अद्वितीयं
विशुद्ध-विज्ञान-घनं निरञ्जनम्।
प्रशान्तं आदि-अन्त-विहीनं-अक्रियं
निरन्तर-आनन्द-रस-स्वरूपम् ।।
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(इस श्लोक का संबंध पिछले श्लोक के तारतम्य में है)
उस अपर ब्रह्म से भिन्न परब्रह्म है जो सत् मात्र, अद्वितीय, विशुद्ध, विज्ञानघन, निरञ्जन, प्रशान्त, तथा आदि, अन्त से रहित, विकारशून्य, निरन्तर आनन्द और रस स्वरूप है।
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(This stanza is in reference with to the earlier one, -236)
In comparison to that manifest Brahman (अपर ब्रह्म -Reality), there is another superior and the higher one, -the one that is described as "परब्रह्म",
Who is The One without a second, Unique, Essence of Reality, Essence of Intelligence, taintless, serene, devoid of beginning and end, beyond activity, the Essence of Bliss Absolute, ...
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